Сведения о результатах оценки системы корпоративного управления АО «Узсувтаъминот» по итогам 2021 года
Акционерное общество «Узсувтаминот» (далее – Общество) добровольно следует рекомендациям Кодекса корпоративного управления (далее – Кодекс), утвержденного решением единственного акционера № 4 от 17.07.2020 г. по вопросам повышения эффективности и совершенствования деятельности своей деятельности.
29 июля 2022 года ООО «CITY CAPITAL» представило отчет №21 о проведенной оценке системы корпоративного управления компании, выводы и рекомендации по повышению эффективности системы корпоративного управления.
По результатам оценки были даны следующие рекомендации:
1. В соответствии с требованиями Кодекса корпоративного управления для реализации эффективного механизма внутреннего контроля в акционерных обществах должен быть не менее одного независимого члена (но не менее 15 процентов от числа членов наблюдательного совета, предусмотренного уставом) должен быть включен в состав наблюдательного совета.
- Согласно постановлению Кабинета Министров Республики Узбекистан от 26.04.2019 № 356 установлено выдвижение кандидатов на должности членов наблюдательных советов (правлений банка) хозяйственных обществ с государственной долей в уставном капитале (уставного фонда) в размере 50 процентов и более, и в связи с этим разрабатываются соответствующие меры.
2. Согласно абзацу 5 пункта 25 Кодекса: При Наблюдательном совете АО должны быть созданы комитеты (рабочие группы) по соответствующим вопросам.
- Вопрос о создании комитетов (рабочих групп) при Наблюдательном совете будет рассмотрен на очередной повестке дня Наблюдательного совета.
3. В процессе ведения своего официального сайта Общество должно руководствоваться Положением Кабинета Министров Республики Узбекистан от 02.07.2014г. № 176 «Положение о требованиях к корпоративным веб-сайтам акционерных обществ ».
- Разрабатываются специальные меры по ведению официального сайта Общества, на основании поручения будет назначен ответственный сотрудник.
4. В соответствии с рекомендацией раздела VI пункта 25 Кодекса введение должности корпоративного консультанта, в обязанности которого входит контроль за соблюдением требований корпоративного законодательства в деятельности Общества и предоставление отчетности Наблюдательному совету.
- В дальнейшем в Обществе может быть создана должность отдельного корпоративного консультанта для контроля за соблюдением требований корпоративного законодательства, в настоящее время корпоративными документами Общества занимается «Управление корпоративных отношений с акционерами».
В то же время Обществом разработаны соответствующие меры по снижению дебиторской и кредиторской задолженности, и в этом направлении ведется работа.
АО «Узсувтаминот» продолжит реализацию необходимых внутрикорпоративных действий для обеспечения полного соблюдения рекомендаций Кодекса.
“ЎЗСУВТАЪМИНОТ”АЖНИНГ 2021 ЙИЛ ЯКУНИ БЎЙИЧА КОРПОРАТИВ БОШҚАРУВ ТИЗИМИНИ БАҲОЛАШ НАТИЖАЛАРИ ЮЗАСИДАН
ХАБАРНОМА
“Ўзсувтаъминот” Акциядорлик жамияти (кейинги ўринларда - Жамият) фаолияти самарадорлигини ошириш ва фаолиятини такомиллаштириш масалалари бўйича ягона акциядорнинг 17.07.2020 йил 4-сон қарори билан тасдиқланган Корпоратив бошқарув кодексининг (кейинги ўринларда - Кодекс) тавсияларига ихтиёрий равишда амал қилади.
“CITY CAPITAL” МЧЖ томонидан 2022 йил 29 июлда жамиятнинг корпоратив бошқарув тизимини баҳолаш ўтказилганлиги тўғрисидаги 21-сонли ҳисоботи, хулоса ва корпоратив бошқарув тизимини самарадорлигини ошириш бўйича тавсиялар тақдим қилинди.
Баҳолаш натижалари бўйича қуйидаги тавфсиялар берилди:
1. Корпоратив бошқарув кодекси талабларига асосан акциядорлик жамиятларида самарали ички назорат механизмини жорий қилиш мақсадида кузатув кенгаши таркибига биттадан кам бўлмаган (аммо уставда кўзда тутилган кузатув кенгаши аъзолари сонининг 15 фоизидан кам бўлмаган) мустақил аъзо киритилиши лозим.
- Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 26.04.2019 йилдаги 356-сон қарорига асосан, устав капитали (устав фонди)да давлат улуши 50 фоиз ва ундан ортиқ бўлган хўжалик жамиятлари кузатув кенгашлари (банк кенгашлари) аъзолигига лавозимларига номзодларни кўрсатиш белгиланган ва бу бўйича чора тадбирлар ишлаб чиқилмоқда.
2. Кодекс 25-бандининг 5-хатбошига асосан: AЖ кузатув кенгаши ҳузурида тегишли масалалар бўйича қўмиталар (ишчи гуруҳлар) ташкил етилиши лозим.
- Кузатув кенгашининг навбатдаги кун тартибига, кузатув кенгаши таркибида қўмиталар (ишчи гуруҳлар) ташкил этиш масаласи кўриб чиқилади.
3. Жамият ўзининг расмий веб сайтини юритиш жараёнида Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 02.07.2014 йил 176-сонли, “Акциядорлик жамиятларининг корпоратив веб-сайтларига қўйиладиган талаблар тўғрисидаги” низом қоидаларига амал қилсин.
- Жамиятнинг расмий веб сайтини юритиш бўйича махсус чора тадбирлар ишлаб чиқилмоқда хамда топшириқ асосида маъсул ходим бириктирилади.
4. Кодекснинг VI бўлими 25-банди тавсиясига кўра, Жамият бошқарув органлари АЖ фаолиятида корпоратив қонунчилик талабларига риоя этилишини назорат қилишга масъул бўлган ва кузатув кенгашига ҳисобот берувчи корпоратив маслаҳатчи лавозимини жорий этиш белгиланган.
- Келажакда Жамиятда корпоратив қонунчилик талабларига риоя этилиши юзасидан назорат қилувчи алоҳида корпоратив маслахатчи лавозими ташкил этилиши мумкин, хозирда Жамиятнинг корпоратив хужжатлари билан “Акциядорлар билан корпоратив муносабатлар бошқармаси” бўлими шуғулланмоқда.
Шунинг билан бирга Жамият томонидан дебитор ва кредитор қарздорликларни камайтириш юзасидан тегишли чора тадбирлар ишлаб чиқилган ва бу бўйича ишлар олиб борилмоқда.
“Ўзсувтаъминот”АЖ Кодекс тавсияларига тўлиқ риоя қилишни таъминлаш учун келгусида ҳам зарурий ички корпоратив хатти-ҳаракатларни амалга оширади.
ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ДОСТОВЕРНОСТЬ И ПОЛНОТУ ИНФОРМАЦИИ ОПУБЛИКОВАННОЙ ЭМИТЕНТАМИ НА ПОРТАЛЕ НЕСУТ САМИ ЭМИТЕНТЫ
AO | OOO | |
---|---|---|
Всего эмитентов, из них | 699 | 1 |
действующие эмитенты* | 593 | 1 |
Всего раскрытой информации, из них | 7305 | 1 |
действующие эмитенты* | 6886 | 1 |
Существенные факты, из них | 5221 | 1 |
действующие эмитенты* | 4948 | 1 |
Проспекты эмиссий, из них | 23 | 0 |
действующие эмитенты* | 21 | 0 |
Ежеквартальные отчёты, из них | 1653 | 0 |
действующие эмитенты* | 1537 | 0 |
Годовые отчёты, из них | 407 | 0 |
действующие эмитенты* | 380 | 0 |
Уставы, из них | 171 | 1 |
действующие эмитенты* | 148 | 1 |
AO | OOO | |
---|---|---|
Всего эмитентов, из них | 717 | 3 |
действующие эмитенты* | 599 | 3 |
Всего раскрытой информации, из них | 7292 | 5 |
действующие эмитенты* | 6895 | 5 |
Существенные факты, из них | 5293 | 4 |
действующие эмитенты* | 5030 | 4 |
Проспекты эмиссий, из них | 16 | 1 |
действующие эмитенты* | 11 | 1 |
Ежеквартальные отчёты, из них | 1526 | 0 |
действующие эмитенты* | 1431 | 0 |
Годовые отчёты, из них | 452 | 0 |
действующие эмитенты* | 423 | 0 |
Уставы, из них | 166 | 0 |
действующие эмитенты* | 150 | 0 |
AO | OOO | |
---|---|---|
Всего эмитентов, из них | 755 | 20 |
действующие эмитенты* | 607 | 20 |
Всего раскрытой информации, из них | 8710 | 37 |
действующие эмитенты* | 8248 | 36 |
Существенные факты, из них | 6326 | 33 |
действующие эмитенты* | 6000 | 32 |
Проспекты эмиссий, из них | 12 | 4 |
действующие эмитенты* | 12 | 4 |
Ежеквартальные отчёты, из них | 1822 | 0 |
действующие эмитенты* | 1747 | 0 |
Годовые отчёты, из них | 510 | 0 |
действующие эмитенты* | 489 | 0 |
Уставы, из них | 300 | 18 |
действующие эмитенты* | 293 | 17 |
AO | OOO | |
---|---|---|
Всего эмитентов, из них | 760 | 23 |
действующие эмитенты* | 613 | 22 |
Всего раскрытой информации, из них | 2222 | 13 |
действующие эмитенты* | 2138 | 13 |
Существенные факты, из них | 1676 | 12 |
действующие эмитенты* | 1616 | 12 |
Проспекты эмиссий, из них | 4 | 1 |
действующие эмитенты* | 4 | 1 |
Ежеквартальные отчёты, из них | 468 | 0 |
действующие эмитенты* | 459 | 0 |
Годовые отчёты, из них | 60 | 0 |
действующие эмитенты* | 59 | 0 |
Уставы, из них | 65 | 1 |
действующие эмитенты* | 63 | 1 |